onsdag 29 augusti 2012

Skolstart

Så var det (äntligen) dags för skolstart. Sofia var jätteglad att få gå dit igen och träffa sina skolkompisar. Första gången i hennes skolhistoria som hon inte varit ledsen efter ett lov. Skönt!

Lovisa började också, och vi mjukstartar med tre dagar i veckan. Lyckligt ovetandes fick hon hoppa in i bilen....Det har faktiskt gått väldigt bra. Första dagen var jag med hela tiden så då var det bara kul. Idag som var andra dagen, lämnade jag henne ensam därinne medan jag satt utanför. Medan Sofia var med funkade det jättebra, men när hon försvann upp på ovanvåningen blev Lovisa ledsen, men personalen tog bra hand om henne så jag behövde inte gripa in. Lovisa somnade en stund i Miss Idas famn och sedan var hon glad igen. När jag skulle gå in och hämta henne vid dagens slut så verkade hon jättenöjd. Så imorgon kommer jag inte att vara där alls, det blir nog bäst så :)


Dags för skolan!

Sofia och kompisen Sarah-Maria

Lovisa pysslar med Miss Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar