torsdag 8 november 2012

Födelsedag och kräftskiva

Denna veckan kan läggas till handlingarna som en, kanske inte skitvecka, men en som varit något strulig. Jag kan inte säga att det är något speciellt som har hänt, men det har varit motigt och en massa små vägbulor hela tiden känns det som. Det jag i alla fall har fått ut av den är en kraftig träningsvärk i rygg och överarmar eftersom jag börjat på cardio/body combat/aerobic. Alltså inte alla tre, utan en kombination av allt i ett pass. Och idag var det ju faktiskt också trevligt då Nordiska lekgruppen träffades på The Playground i Kemang. Tyvärr var vi bara tre stycken, med det är ju kul att ses i alla fall.

Helgen som föregick veckan hade däremot betydligt trevligare inslag.
I lördags fyllde Sofia 5 år. Vi firade henne med att försvinna ut på kräftskiva på kvällen.....Fast vi hade förstås haft lite familjekalas på dagen, och hon fick gå med Marcus till Lollipops lekland och äta lunch i favoritshoppingcentret. Och i söndags hade vi kalas för kompisar. Så jag kan inte påstå att vi hade jättedåligt samvete för att vi gick på fest. Dessutom lämnade vi barnen i goda händer hos vår nya hemhjälp Ani, och vi hade bunkrat upp med popcorn, godis och film till dem.

Det är lite väl sent på året att ha kräftskiva, men här är det ju kräftskiveväder året om så vad gör det.
Trevligt var det i alla fall. Lite trötta var vi allt när det var dags att gå upp med ungarna klockan sju och sedan börja förbereda barnkalas......Men det gick det med och kalaset avlöpte väl och jag tror alla hade trevligt.

Nu ser jag fram emot en lugn helg och en bättre nästa vecka!

Presentöppning


Cupcakes från husets restaurang

Födelsedagseftermiddagsfika

Födelsedagsskypning, här med Farbror Hans och senare med mormor, Bengt, moster och småkusiner

Uppdukat till skandinavisk kräftskiva på Mandarin Oriental




Claus och Gitte

Vi hade japanska festprissar till bordsgrannar

Spräckligt och glatt


Cecilie, Anne May, Gitte och Linda.

Kalasfin


Lite pyssel för att mjuka upp

Och så lite mat på det

Sätt knorren på grisen

Dans-stopp

Hemmagjord tårta

Minori, Sarah-Maria, Hayoen och Sofia med goodie-bags från fiskdammen.




1 kommentar:

  1. Det var ingen dålig födelsedag. Massor av paket och glada tjejer. De ser ut som små prinsessor allihop. Jättefin tårta. Helt i stil med tjejerna.
    Mamma och pappa ser också ut som om ni roar er. Det gör ni rätt i
    Kräftor åt vi en gång trettonafton.Det var jättegott, vilket jag tvivlade på ända tills jag smakade.
    Nu ska vi roa oss med att äta gås. Traditionsenligt för Bengt i alla fall.
    En smålänning ,som jag, fick nöja sig med kyckling.
    Hälsa familjen. Kram Mor.

    SvaraRadera