söndag 19 februari 2012

Leta skola

Jag hade ju hoppats på att skolan som ligger närmast oss (gångavstånd faktiskt) skulle vara bra. Hur jag än försöker vända på det kan jag inte förmå mig att sätta Sofia där. Det räcker liksom inte att det är praktiskt att ha henne nära hemmavid. I onsdags gjorde vi en provdag. Barnen i Sofias klass satt och stavade högt, i kör. Sofia försökte snällt göra efter. Hon försökte också skriva något mattetal som inte gick så bra. Jo, ni läste rätt; mattetal, 4-åringar. Då blev hon lite ledsen och fick inte direkt någon jättesupport av läraren, som jag förstod det. Sedan hade de visserligen en trevlig lekplats där de fick leka två gånger per dag, men icke att jag sätter henne där.

Dagen efter var vi på en annan skola som var betydligt bättre så nästa vecka ska vi ha en provdag där. Hoppas på att det blir bra så att Sofia kan börja 1:a mars.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar