söndag 5 februari 2012

Vår lägenhet

Nu verkar barnen ha kommit över jetlag, men jag kan inte sova......Var urtrött igår och lade mig vid nio. Sov en halvtimme, vaknade och kunde inte somna om förrän vid 2 snåret. Grrrrr. Jag blir så sur och hängig när jag inte får sova. Nåja, det ska väl ordna till sig så småningom.

Igår tog vi en tur till Gandaria, ett shoppingcenter som ligger hyfsat nära oss. Det blev lunch på vietnamesisk restaurang samt shopping på Lotte Mart (passande namn eller hur?). Det är mycket som behöver kompletteras så här i början. Vi vet ju inte heller när vi får vårt flyttlass från Kuala Lumpur. Det skickas inte förrän arbetstillståndet är klart. Barnen verkar än så länge nöjda med de saker de har.

Marcus och Sofia var idag nere och badade medan jag gick och drönade här uppe tillsammans med Lovisa. De älskar varandra de små systrarna, men ibland får de för mycket av varandra och behöver leka på varsitt håll.

Här kommer lite bilder på vår lägenhet. Vi hyr den färdig och möblerad, vissa stilar skulle vi förmodligen inte valt själva. Men faktiskt så känns det lite mer ombonat här än lägenheten i Kuala Lumpur som hade vitt, vitt och återigen vitt överallt och inga strukturer alls......Är lite trött på det alltför avskalade. 


Vardagsrum
 



Arbetsrum



Sammetsstol.....väldigt skön dock

Kök

Gonattsaga i Sofias rum (hon tycker sängen är alltför stor, stackaren, och längtar till hennes egen säng kommer)

Lovisa sussar i sitt rum som också det vi kallar lekrum just nu.


Garderob, lika mycket utrymme till vänster om bilden. Det ska väl räcka?


Förökte fånga tapeten i sovrummet, någon slags modern medaljong...Fast väldigt fräsch. Märk plasten på sänggaveln, jag märkte inte ens den förrän härom natten......Den ska bort förstås.



8 kommentarer:

  1. Vad roligt att du äntligen börjat blogga så får vi följa ert liv där nere! Jo, den där tröttheten är mycket bekant, men det blir säkert bra nu bara ni kommit igång och fått lite rutiner. Här snöar det och vi har presidentval idag. Den konservativa och borgerliga Niinistö ställs mot Haavisto som har liberalare och mjukare värderingar. Valet känns mycket enkelt för min del!! Dessutom lever Haavisto i ett registrerat partnerskap (här är ett samkönat äktenskap ännu inte ett alt, men lagändring på g) så vad vore väl trevligare än att ett lite modernare presidentpar skulle flytta i på Talludden. Stor kram till er. Hörs!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja äntligen fick jag tummen ur.... Jag håller tummarna för Finland:)

      Radera
  2. Spännande att se lite av lägenheten, snart bor ni nog in er :-) Bokmärker bloggen och hänger på! Kram Lotta.

    SvaraRadera
  3. Great that you have decided to start blogging. Now we can follow you life in Jakarta. You are living exciting times in a new country, and I hope that you enjoy it. Keep in touch.

    Xx Nelli

    SvaraRadera
  4. Hej på er! Kul att se hur ni har det och går för er. Vi kommer att följa bloggen regelbundet! Nu känner man att det är länge sedan vi träffades på Cook Islands 2005. Frid och hälsa Stefan och Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trevligt!
      Ja, det är väl ganska exakt 7 år sedan vi gav oss iväg. Jag kan fortfarande inte se en orkan på Tv utan att tänka på den resan...;). kram på er

      Radera
  5. Ja, nu ska jag bara hålla igång den:). Hoppas ni har det bra uppe i KL!
    xx

    SvaraRadera