onsdag 12 september 2012

Hej vad det går

Alltså, jag är inne i ett bra flyt måste jag säga. Saker som kändes tröga förut rinner bara iväg nu. Det innebär bl.a att jag far fram som en tok här hemma och finlirar lite småfix som är så himla lätt att det bara blir liggandes (jag har ju dessutom nästan INGEN ursäkt att inte göra det) Exempel: Göra färdigt Lovisas 1-års bok, rensa undan pappershögarna i bokhyllan, sortera och lägga viktiga papper där de ska vara, fixa ny skrivare eftersom den gamla kärvat ihop, fått upp våra fina indonesiska "souvenirer" på väggarna, lagt över Sofias för små kläder i Lovisas lådor, baka och frysa in bröd osv, osv Ja ni hör, det är drag på den här svensken just nu. Vi får väl se hur länge det håller i sig. Nöjdast är jag ändå med att jag har kommit igång att träna igen. Än så länge på löpbandet i gymet, men tänkte om ett par veckor (när jag tränat upp mig lite) hoppa på en Cardio Combat klass. Så akta er ;)

Idag har jag ÄNTLIGEN kommit igång med fotokursen jag sökt. Det är via högskolan i Jönköping och faktum är att jag skulle börjat för ett år sedan. Men det är en finurlig kurs, man har nämligen två år på sig att slutföra den. Passar mig utmärkt. Kursen heter Visuell Kommunikation och är inriktad på hur man gör för att ta kommunicerande bilder. Alltså inte jättemycket teknik utan mer känsla. Jag har alltid tyckt om att fotografera men aldrig ägnat mig så mycket åt den tekniska biten (mer än det nödvändigaste förstås), utan har alltid varit intresserad av budskapet i bilderna, så jag hoppas att detta är en kurs för mig.

 

För att fortsätta på den kreativa vägen så har jag också inhandlat en begagnad symaskin. Ärligt talat så är det nog mest för att jag ska kunna laga saker, men jag tänkte kanske försöka sy några barnkläder. Stackars mina barn, nu blir de försökskaniner....Nästa steg är att ta mig till ett område som ligger här runt knuten där de säljer fina tyger. Det är gångavstånd, så jag struntar nog i chaufför och bil även om det är fantastiskt mycket trafik även på den lilla sträckan.

I lördags var jag och min kompis Gitte på tur bl.a till en dansk tjej som designar och säljer silversmycken. Det blev en ring och några örhängen. Blev så himla förtjust i ringen så här kommer en bild. Vi avslutade denna trevliga lördag med en lunch och lite matinhandling i Pondok Indah.
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar