onsdag 20 februari 2013

Vänner

Under mina fem år utomlands så har det böljat förbi otaliga människor av olika nationaliteter i en strid ström. Man är benägen att lättare och snabbare lära känna folk när man är stationerad så långt hemifrån, alla är i samma eller liknande situation och man måste vara snabb i introduktionen för man vet aldrig när folk är på väg vidare eller hem. Detta innebär att telefonen är proppfull med nummer och man behöver aldrig vara ensam om man inte vill. Det är förstås så att vissa bekanta fastnar man för på ett djupare plan, man har mer gemensamt och är på samma våglängd. Jag är så oerhört tacksam för alla fina vänner jag har fått under dessa år. Vissa kommer jag förmodligen aldrig träffa igen, och även om det är supersorgligt så värmer vetskapen om att vi har berikat varandras liv under en period. Många kommer jag att se igen, hurra!!

Förra veckan så bjöd mina skandinaviska vänner mig på avskedslunch och massage och jag fick en jättefin present. Vi käkade först sushi och fick sedan "hot stone reflexologi" i 1,5 timme. Superskönt! Och en jättemysig dag hade vi tillsammans.
Presenten var en väska från Tulisan. De har massa fina grejor i den affären, jag var bara tvungen att bege mig dit och se vad mer de hade. Förutom jag själv så är det ju vissa andra i familjen som fyller jämnt i år.......(jag säger dock inte om jag hittade något eller inte, hi, hi).

I söndags var vi på kalas hos Sofias kompis Hayeon som fyllde fem. Mitt i kalaset så blev jag uppmärksammad jag också, och jag fick en avskedspresent till från mina "skolmammakompisar". Ett fint halsband och ett hänge att sätta på väskan.

Ååh vad snälla alla är, och så rörd jag blir!

Puss och kram på er alla (med eller utan presenter förstås ;-)


Nöjda efter en massage

Fina väskan










1 kommentar:

  1. Vad härligt att bli så omhändertagen. Allt ni varit med om är ett minne för livet. Lottie, du har verkligen fått träna dig på att ta avsked. Med hjälp av alla nya medier så är det ju lätt att hålla kontakten även om man inte träffas. Mötas och skiljas är livets gång , men varje avsked tar på krafterna.
    Hälsn. Mor.

    SvaraRadera