fredag 16 mars 2012

Vi har en artig hiss. Idag stod jag på bottenvåningen och väntade på den. Hissen var högst upp på 25:e våningen. Tydligen hade någon mycket att lasta in, för det tog en himla tid. Sedan hade hissen fräckheten att åka förbi mig och ner i källaren istället. När hissen med en suck stannade hos mig sade den inspelade kvinnliga sängkammarrösten "Sorry to keep you wating". Då kunde jag inte låta bli att skratta, för det är ju ganska så sött.

Sofia har ju börjat i sin nya skola nu. Det går ganska så bra, förutom att hon är ledsen på morgnarna när jag lämnar. Marcus fick lämna häromdagen och då var det inga tårar alls! Frustrerande, fast samtidigt bra för då vet jag att det faktiskt kan funka utan tårar också. Det är nog bara att härda ut, för när jag hämtar henne så är hon glad och sprallig och pratar om sina nya kompisar. Lovisa får vara hemma med mig, får se när det är dags för henne att börja någon dagisverksamhet. Problemet är att de små oftast slutar före 12 på dagarna. Sofia slutar klockan två så det innebär i så fall två hämtningar, och med denna trafiken blir det MYCKET sittande i bilen. Nåja, det funkar nog så här ett tag.

Förra helgen var Sofia på kalas hos sin nya kompis Alice. Trevligt! Jag och Lovisa var också med. Marcus var på tur till Kuala Lumpur så han fick stå över. Och jag var iväg och hämtade en jättefin träkista till barnens leksaker som jag beställde förra veckan i den lilla möbelaffären. Hela familjen var och badade i poolen i söndags, avslutade med lunch i restaurangen här nere i huset.

En riktigt ordentlig kalastårta
Trälådan
Sofia var häromdagen hemma hos Laila och fick göra pärlsmycken. Hon var själv utan mamma och Lovisa, vilket uppskattades kan jag säga! Av mig också ;) Idag har vi på eftermiddagen varit hemma hos en tjej som heter Lussan och barnen har lekt. Sofia var helt färdig när hon kom hem, tror det har varit lite mycket för henne senaste tiden med all omställning, så jag lovade att vi ska ta det lugnt i morgon efter skolan.....

Nu börjar det så smått lösa sig med våra visum, vilket också innebär att våra saker snart kan skickas från Kuala Lumpur. Men för säkerhets skull räknar jag inte med att de kommer än på ett tag.

Så var det det här med maid. Alla känsliga svenskar (utarbetade och stressade sådana) hemma i Sverige ombedes hålla för ögonen.....;) Det är helt fantastiskt skönt att ha en hemhjälp som ni förstår! Jatmi har tagit en naturlig plats hos oss och är jättebra och barnen gillar henne skarpt. Hon städar och fejar, lagar mat och passar barnen om jag måste iväg på något. Det ger oss mycket "ostressad" tid med våra barn, vilket känns bra. Jag säger bara en sak: Vardagslyx!

Två godingar i tyll. Lovisa tycker hon är "finn, finn"

Goggle girl


2 kommentarer:

  1. Roligt att följa er på edra bedrifter.
    Härligt att ni fått en så bra maid och att töserna kommer bra överens med henne.
    De är så fina i sina tyllkjolar.
    Hälsa dem från Mormor och Bengt.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Härligt att allt flyter på :-)

    SvaraRadera