torsdag 1 mars 2012

Hemma och hemma igen

Hur många hem kan man ha egentligen? Jag har oftast tänkt att hemma är där jag har mina saker och där familjen är (man och barn alltså). Just nu står våra saker på lager i Malaysia, mannen är mest på kontoret och barnen, ja de är ju där jag är. Hemmabegreppet känns lite vagt för tillfället. Därför har jag bestämt mig för att hemma kan vara många platser. Alltså har vi precis kommit hem till Jakarta från att varit hemma i Kuala Lumpur några dagar.
Våra uppehållstillstånd är inte klara, och turistvisumet varar bara 30 dagar, så jag och barnen behövde åka ut ur Indonesien. Förr om åren hade svenskar 3 månaders turistvisum, men av politiska anledningar är det inte så längre. Kuala Lumpur kändes som en självklar destination eftersom vi har många goa vänner kvar där, och det är bara knappt två timmar bort. Lovisa hade 40 graders feber och diarré några dagar innan vi skulle åka till KL, så hon var lite hängig men hämtade sig snabbt.
Vi fick bo hemma hos familjen Kronstrand och det var jättemysigt. Till och med jag kunde trivas i Mont Kiara ;).
Det var bad och pizza hos Fredrikssons, fläskpannkaksmiddag hos Linn och co, lekgrupp och sedan take away med Bangsargänget. Och däremellan lite shopping. Sofia fick vara med på simlektion med sin gamla simlärare Neil och hon fick träffa många av sina gamla vänner.

Nu är vi tillbaka i Jakarta och i morgon börjar Sofia förskolan. Spännande!

Lite mys innan sovdags hemma hos Kronstrands

Vi besökte svenska lekgruppen

Vera gör sin absolut vackraste min hemma hos Maria och Magnus :)

Lovisa och kompisen Isabella

1 kommentar:

  1. Härligt att träffa gamla vänner igen.
    Lovisa ser helnöjd ut vid sidan om sin kompis.
    Det ser inte heller fel ut att mysa med storasyster innan sovdags.
    Kram till er alla långt bort i världen. Tack vare detta medie, så känns det faktiskt inte så långt.
    Hälsningar Mor(mor)

    SvaraRadera