måndag 14 maj 2012

KL-tur, shopping och så lite ABBA

Hemkommen från Kuala Lumpur. Vi har haft det jättetrevligt och träffat många kompisar. Det blev middagar, fikande, och lekträffar för hela slanten. Jag shoppade även loss lite i mina gamla "revir":)
Men jäklar vad varmt och svettigt det är i KL, hade glömt det. Det är ju varmt här i Jakarta också förstås men inte lika fuktigt vilket gör att man svettas mindre.

I går när vi landade kom vår chaffis Danang och mötte oss. Det var hyfsat klart när vi åkte hemåt och Jakarta såg riktigt inbjudande ut i kvällssolen. Det kändes alldeles utmärkt att komma hem :). I morgon kommer äntligen Marcus, och vi längtar alla tre. Sofia har kryssat av dagarna på en liten lapp och i kväll var det sista markeringen.

I förmiddags var jag med Laila och Anette på ANZAs bazaar (ANZA är Australiensiska och NyaZeeländska organisationen här i stan), det fanns MYCKET att inhandla, men jag höll i plånboken. Förutom att jag bytte ut den, plånboken alltså. Köpte en ny som var gjord av plåtburksdelar. Låter inte klokt, men den var ganska cool faktiskt. Snacka om återvinning, dessutom gynnade jag de lokala, för plånböckerna och andra accessoarer görs av indoneser uppe i bergen här utanför stan. Dagens insats alltså ;)

Danang bad om att få åka hem efter vi hämtat Sofia för han kände sig dålig och hade bankande huvudvärk, och det fick han givetvis. Så nu vet jag inte om jag har bil i morgon. Detta är ju ett väldigt indirekt samhälle, och han sa inte något om morgondagen. Så nu vet jag inte riktigt om jag av mig själv bör fatta att Danang inte kommer i morgon för att han bad om ledigt idag.. Och inte vågar jag smsa och fråga för då kan det uppfattas som att jag kräver att han ska komma, och då kommer han förmodligen fastän han är sjuk, vilket ju inte är bra. Vi får väl se i morgon bitti......

Hemma hos Josefine i KL såg Sofia på Mamma Miafilmen för första gången. Hon är mycket fascinerad och går nu här hemma och sjunger ABBA-sånger. Hon hävdar bestämt att en låt har textraden "we have a giraffe". Jag har fortfarande inte klurat ut vilken det kan vara :)


Sofia och Vera målar     



Middag med Ulrika och Josefine

Alva, Josefine, Lovisa och jag hann med en sväng till IKEA.

Här smaskas det mazarin minsann

Kärt återseende över en pizza och pasta

Även småsyskonen fick vara med, övervakade av sina mumsande mammor

Amanda och Lovisa, lika som bär, åtminstone från detta hållet.

Tre nöjda tjejer

Macet (trafikstockning) på vägen hem från flygplatsen

Mitt plånboksinköp. Designad med hjälp av drickaburkar.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar