tisdag 16 oktober 2012

Massage, porslin och Pasar Baru

Aj, aj ,aj. Var på massage igår och det känns som att jag har stora blåmärken på ryggen.....Min stackars stela kropp fick sig en omgång. Det var trots dagens smärta, väääääldigt skönt, och mina knutor är ett minne blott. (de kommer väl snart tillbaka dock är jag rädd för).

I lördags tog vi en tur in till Pasar Baru, en utomhusmarknad i centrala Jakarta. Många klädbutiker och klockaffärer. Där fanns också många tygbutiker med fantastiska tyger i allsköns färger och material. Har ingen aning om kvaliteten är bra men nu när jag skaffat symaskin kanske jag borde passa på att handla lite tyg. På tal om symaskin så har jag faktiskt invigt den och sytt var sin kjol till barnen.  När mamma läser detta är jag säker på att hon framför sig ser min bedrövliga frottémorgonrock jag kom hem med från syslöjden för hundra år sedan..... Jag är något mindre slarvig idag, men fort ska det helst gå, och då får man stå ut med att resultatet blir, som i detta fallet, för litet. Men ambitionen är det inte fel på, så jag sydde en till. Så vips, fick båda barnen en kjol och inte bara Sofia, vilket var tanken från början.

Igår var jag och handlade mat på Hero i Kemang, inte mina vanliga tassemarker, men jag har några kompisar där och passade på att göra lite matinköp när jag ändå hade varit och träffat en av vännerna. Jag hade gott om tid och gick och strosade mellan hyllorna. Bakom en stor reklamskylt hittade jag i hyllan något bekant.Porslin av Rörstrand, eller ja, priset avslöjade att det väl inte är riktig äkta vara, men jag var tvungen att köpa några för skojs skull. Det står faktiskt Rörstrand i botten till och med, så man vet aldrig. Det kanske är från ett överblivet parti...........

Nu längtar vi till att regnperioden sätter igång på riktigt, luften behövs rensas upp lite.


Sofia provar trummor på Pasar Baru

Mina kjolverk
Rörstrand av okänt ursprung

Vänner och systrar

Fredagschipsande....

....och fredagsgos med pappa

 "Esther Williams"





1 kommentar:

  1. Lottie!
    Roligt att se att du inte blev helt avskräckt av din sömnadslärarinna. Övning ger färdighet. Man känner sig väldigt nöjd när man åstadkommit något själv.
    Härliga bilder på pappa och töserna. Mysigt.
    Simmerskan är ju helt underbar.
    Hoppas att massörens knådande hjälper dig ett tag.
    Kram från oss i Höör.

    SvaraRadera